måndag 16 mars 2009

En arbetsdag igen



Hemma i lilla kyffet efter en arbetsdag igen, om det nu går att kalla arbete denna trevliga sysselsättning jag får ägna mig åt i ca ett års tid. Var på jobbet strax före 7 för att träffa en dam uppifrån skogarna som ville jobba hos oss i sommar. Tiden var vald för att hon skulle hinna köra de 12 milen hem för att öppna affären där hon jobbar. Telefontiden mellan kl 8-19 var det få som ringde. De flesta hade frågor om de 6 tjänster jag annonserat ut. Mailboxen var tom vilket visade att verksamheten fungerar utan större problem. Sedan kom en Brukare med 2 av sina assistenter på väg söderut. Vi diskuterade om han hade rätt att använda sina LASS-timmar hur som helst. Jag tycker att här finns det lagrum som krockar, då jag har ett arbetsgivaransvar för de personer som arbetar för oss. Jag ska försöka få tag i information om detta under morgondagen. Sedan blev jag påmind att det var idag vi har handledning, och fick avboka ett möte.


Handledning. Känn på ordet, vilken lyx att få sitta med någon klok person som lyssnar när vi tre områdeschefer diskuterar om det vi tycker är svårt och jobbigt. Det är något som alla borde få. Min kollega erbjöd mig skjuts för mitt onda knä. och samtidigt fick jag lämna in min dator till IT-avdelningen så jag kan komma in på mitt skrivbord när jag åker på tjänsteresa imorgon. Jag tror jag skall be växeln koppla min telefon till mobilen så jag kan ta hand om min telefontid själv. Efter lunch hade vi möte om det nya trapphusboende som är på gång. Jag känner att en av mina arbetskollegor har en stor arbetsbörda nu och jag skulle gärna vilja hjälpa henne, då jag har relativt lungt på mitt område. Jag har gjort alla löne- och utvecklingsamtal färdiga, vilket känns jättehärligt. Efter mötet liftade jag med min chef in till kommuhuset för att hämta min dator och kom då på att det var lite lönt att gå tillbaka utan bestämde att ta ut friskvårdstimmen och gå på vattengympa. Min chef uppmuntrade mig att göra det, och jag tror att hon tycker att någon borde vara ett föredöme för personalen. Det finns åtminstånde en och ibland två som är med på vattengympan på måndagseftermiddagarna.


Det har varit ett strålande väder idag och det verkar som ju bättre vädret blir desto mindre intresse blir det för vattengympan. Sådan här dag vill man inte vara kontorsnisse utan skulle vilja ha ett utejobb. Det känns det alldeles nyss var jul och plugg i fjällstugan. Såg ni kaktusblommorna på föregående bild? Det är några kaktusar i fjällstugan som blommat nästan hela året. Dom trivs tydligen med den låga temperatur som vi har när vi inte är i stugan

Så här i skymningen så har jag ett bagatellartat problem. Jag undrar om jag ska väva hemma eller gå till vävstugan, men bestämmer mig att gå ner till vävstugan och väva några mattabletter utav linrepen jag fick av min fjällgranne när hon sålde sin stuga.




1 kommentar:

  1. Ja, en sak är ju säker: energi tycks madame Johansson ha gott om ..-)

    SvaraRadera