fredag 20 mars 2009

Paradajs hurra!


Nu är vi här, maken och jag. Det var svårt att slita sig från jobbet. Det är idag som dom 2 assistenterna kom hem med huvudpersonerna. Jag har terrroriserat hans gode man om en larm-matta i huvudpersonens boende. Jag har en oerhört lust att kontrollera om det går bra, men måste lägga band på mig själv. Jag är helgledig och måste lita på de oerhört kompetenta personer som är handplockade för personen i frågan, Jag har lovat dom en bakjour och fått tillåtelse att beordra ut en viss person och därigenom strida mot arbetstidslagen.


Så här i stugan så har maken glömt TV-kortet så det blir ingen TV i helgen, men det gör inget. det finns mycket roligare att syssla med? Altanen är oskottad, vävstolen står och väntar, mattrasor går att klippa på altanen i vårsolen, och mattan i badrummet ska bytas och så kan det bli tal om lite vila och surfande emmelannåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar