fredag 8 maj 2009

Fortsättning på den händelserika dagen!

Klädinköp med sonen. Det är med sonen som jag är förvaltare till och som idag ska inhandla kläder. Hämtar honom och vi bestämmer att ha en trevlig dag och äta en god lunch tillsammans. På första affären vill han köpa jeans utan att prova dom. Jag vägrar och vi går vidare till nästa affär. Han provar till sist, men jag upptäcker att han har sina egna jeans under. Halvtrött och hungrig betalar jag och vi går in på en indisk restaurang för att äta lunch. Sonen vill att jag betalar hans lunch, jag vägrar och äter en ensam lunch med snåle sonen mitt emot. I väg till ny affär där han hittar tröjor mm. Sedan till sista affären är han vill prova ett par dyra jeans. Han provar denna gång utan jeans inunder. Dom ser alldeles förstora ut, men jag tänker att han kanske vill ha dubbla jeans på sig och betalar. Tack och lov väljer han bort att köpa skor, och jag tänker med fasa hur det skulle se ut om han provar en ny sko över sin egen. Det är lättnad jag lämnar av honom vid hans lägenhet. Till saken hör att jag hatar att gå i klädaffärer. Tacka vet jag Clas Ohlsons, om man nu måste gå i stan, anser jag en bloggande bonlurk.

1 kommentar: