torsdag 4 juni 2009

Hemma på snabbvisit!


Så här är man i hemmet på snabbvisit. Så kom diskussionen var vi skall vara i helgen. Makens förslag var att fara ut till stugan på ön och forsätta med städning och altantvätt. Jag tänker på blommorna i fjällstugan som behöver vattnas och kanske väven som skall vävas ut så Ingrid får solven från Kerstins vävstol som står i stugan. Efter en kort diskussion så blir det fjällstugan och nästa helg blir det hemmet för att förhoppningsvis sy kapell eller om så tidsoptimisten tror så hinner jag även så lin, göra färdigt på ön och städa båten här hemma.
I kväll har jag dock tagit mig i kragen och samlat ihop mina universitetspapper, maken har kopierat. Målsättningen är att skicka in ansökan för att få ut mitt examensbevis i rättsvetenskap för att kunna söka jobb närmare hemmet.
I morgon blir det tandläkaren och förhoppningsvis slipper jag den förhatliga tandprotesen som jag plågats med i månader. Maken ska byta däck på lastbilen, men sedan tar vi Volvon till fjällparadisets utsikt, som såg ut så här under våren. lite nyfiken är jag hur det ser ut imorgon när vi kommer dit
Godnatt till era alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar