onsdag 17 juni 2009

Inför midsommar!


Midsommar närmar sig med stormsteg och även här är det förberedelser. Efter en dag med i det närmaste kaos på jobbet där brukare och anhöriga nästan begär det omöjliga. Ibland tror jag att jag blivit hård och kall när jag ser hur föräldraansvaret minskar och kraven på att kommunen ska bistå med allt blir allt större. Så fort rättighetslag nämns så förknippas det som om människor har rätt till allt. Nog med det, som jag får ta tag i på jobbet i morgon. Privat så har eftermiddagen varit trevlig. Vi haft ledningsmöte hos en av områdescheferna några kilometer utanför arbetsplatsen. God mat och trevligt sällskap blev det, och jag må säga att jag har underbart trevliga arbetskamrater. Hemmavid så har jag röjt undan i veckopendlarkyffet, frigjort en plastback för att packa maten i under morgondagen. Apropå mat så bjöds vi på underbart goda hällakakor som Ingrid hade bakat i sin Fälla hälla som stod placerad i ett uthus, och då känner jag genast att en sådan vill jag ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar