söndag 14 juni 2009

Midsommar, det svenskaste som finns!


Midsommarhelgen närmar sig och vist är midsommar det svenskaste som finns. Då ska flaggan hissas, sill, färskpotatis, nubbe och en jordgubbstårta till efterätt. Nubbevisorna blir nya från i år hämtade från cyberrymden. Vädret? om man tittar på yr.no så blir det regn hela helgen. Det blir att fira midsommar inne som många gånger förut. De tältande gästerna får tränga in sig inomhus. Stugan är inte stor, men finns det hjärterum så finns det stjärterum. En som garanterat har en egen säng är Hugo som ligger i sängen som både maken och svågern legat i som barn. Midsommar är för mig heligt, liksom påskhelgen i fjällstugan. Jul kan jag avstå ifrån, då jag tycker att det är ett kommersiellt jippo som jag gärna avstår ifrån. Jag tänker på hur kul det skulle vara om mina Kanadenska släktingar kunde komma och fira midsommar med oss.


Midsummer Swedish best there is. Midsummer weekend is approaching, and is the Swedish midsummer most available. Then the flag raised, herring, potatoes, dram and a strawberry pie for dessert. Dram songs are new from this year from cyberspace. Weather? if you look at yr.no so it will rain all weekend. It will be celebrating Midsummer contained as many times before. The tents of the guests may penetrate into the indoor. The cabin is not large, but there is room for everyone. One that is guaranteed to have your own bed is Hugo lying in bed that both husband and brother-in-law has been in as a child. Midsummer is holy to me, as well as the Easter weekend in the mountain cabin. Jul, I can give up, because I think it is a commercial stunt that I would refrain from. I think of how fun it would be if my Kanadenska relatives could come and celebrate Midsummer with us

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar