måndag 27 juli 2009

Första arbetsdagen efter semestern!


Så var det dags att börja jobba igen. Faktiskt gick jag in och kollade e-posten igår kväll, för att förberededa mig lite. Det känns nästan som kommunen stannat av då det bara kom ett telefonsamtal under telefontiden. 3 e-postmeddelande under dagen kom det och det var hopp i helsike svårt att få tag på folket för att fortsätta med schemaplaneringen i de nya grupperna. Tack och lov för den underbara kanslisten Ulrika som så väl beskrivit hur jag skall hantera LASS-redovisningarna nu när hon har semester.

Gick hem tidigare då jag inte kom vidare i planeringen, handlade lite mat och gick sedan förbi en skoaffär som hade utförsäljning. Tänkte att jag kanske skulle titta efter några vinterskor då fjolårets skor var helt utslitna. Älssklingsdojorna är hos skomakaren för ihoplappning för att kunna användas lite till. Jag som hatar att gå i affärer började prova och kunde inte bestämma mig för vilket par av stövlarna jag skulle välja, så jag tog båda. Sedan visade jag mina egna skor och beskrev hur dålig kvalitet det var på dom och frågade om han hade några sommarsandaler till rätt pris. Det hade han. Sedan visade han lagret och hur mycket skor han skulle sälja ut och jag frågade varför han inte hade dom här snygga kängorna på hyllan. Han sa att han skulle ställa ut dom nästa vecka, men jag kunde få köpa ett par för 120:- . Det blev som vanligt svårt och bestämma sig, och det blev två par. Nu sitter jag här med mina fina skor och är 840:- fattigare.

1 kommentar: