söndag 9 augusti 2009

En rolig helg!



En helg är snart till ända och ska jag summera så har helgen varit bra. Nolia på lördag och kräftkalas på kvällen ute på ön i goda vänners lag. Och gissa om jag har habegär. På Noliamässan fanns en grillkåta som jag skulle vilja ha 2 exemplar av. En skulle hamna i fjällparadiset och den andra skulle passa bra på Sörsidan vid skulesjön. Se grillkåtan på länken nedan. http://www.chillasweden.se/grillkator.html En hemfärd över ett blåsigt hav, kaffe hos äldsta dottern för att sedan åka till ett litet paradis vi har ungeför en mil härifrån. Maken klippte gräs och jag gick i svampskogen. Dagens skörd blev 4 karl-johansvampar, en rynkad tofsskivling samt några gula kantareller. Nästa vecka har jag semester medan maken börjar knega igen. I morgon ska jag ut i skogen och kolla mina svampställen, måla spegelbyrån och bordet och försöka få fram en soffa från logen som skall bli målad för att hamna i bastun i fjällparadiset som är under uppförande, samt hinna med mycket mer, obotlig tidsoptimist som jag är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar