onsdag 19 augusti 2009

Nytt jobb utan chefsansvar sökes!


Usch vilken dag det har varit på jobbet, sjukdom, olovlig frånvaro, krav om att få jobba hos annan brukare, mm. Anhöriga som ringer och skäller när ingen vill jobba för en sjuk kollega. Var finns föräldraansvaret? Sent hemkommen från en lång arbetsdag med en molnande huvudvärk och i morgon är jag ensam på jobbet och har 3 telefoner vidarekopplade till min, samt 3 mobiltelefoner liggande på mitt skrivbord. Jag skulle tro att hela morgondagen kommer att ägnas åt att söka vikarier som kan jobba istället för sjuklingarna. Då det är så svårt att rekrytera som det är här nu, hur ska det då bli när svininfluensan kommer?

En glädje i det privata är det vävgarn som jag fått köpa för en billig peng som jag skall skapa något av i någon av mina vävstolar. En annan trevlig sak är att det är Miss Marpletv4 ikväll. Ingen varpning av den tredje varpflätan av ripsmattevarpen blev det ikväll. Men i morgon blir det nog tycker den tidsoptimistiska bloggmadamen.

1 kommentar:

  1. Här tittas också på Miss Marple.

    Och man undrar varför det är så svårt med vikarier när det råder sådan arbetslöshet?

    Sånt kan man fundera över.

    SvaraRadera