söndag 13 september 2009

En dröm!




En sagolik dröm är det när jag ser bastubyggets utveckling. I relaxavdelning som ska bli inglasat om några veckor kommer följande ting att finnas:

  • Skinnfotöljerna som inköptes på loppis för några år sedan.

  • Hängkorgstolen som jag fick i julklapp från Marku i Finland nån gång på 70-talet.

  • Skåpet som inköptes på loppis, grönmålat och står i vävrummet i källaren hemma.

  • Bordet från Sörsidan som blev färdigmålat för en vecka sedan.

  • Vita gardiner som jag nu väver i Vilhelmina i mitt veckopendlarkyffe.

  • Svarta gardiner med invävda kablar som maken ska montera belysning i, som är färdig att dras på i en vävstol hemma.

  • Ripsmattor som jag varpat och hoppas få på garnbommen innan jag slutar här den sista oktober.

  • Ittala glas som vi köpt på tradera i olika storlekar.

  • Ittala asietter som köpt på tradera.

  • Bestick Thebe gense som inköpt på tradera.

  • Fönsterlampor som inte bestämt vilka ännu.

  • Kristallkrona som ska inhandlas på tradera, blocket eller nåt loppis.

  • Vedlådan som är färdigmålad och ska få stora hjul för att dras mellan relaxrummet och bastun.

  • En kamin som ska inköpas.


    Så vill hon ha det, den utrymmesoptimistiska bloggmadamen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar