tisdag 8 september 2009

Tillbaka till en ny arbetsvecka!


Så är man tillbaka på arbetsorten igen. Det har varit full huggning på jobbet idag, och det är då som jag trivs bäst. Ett nytt ärende som jag önskar inte skulle ha hamnat hos oss. Det blir fler och fler av de unga med psykosociala problem som kommer att omfattas av LSS-lagen. Det tråkiga är att när dom väl hamnat under våra sociala vingar så är det svårt att få dom självständiga och mogna som människor.

Efter en lång dag på jobbet så är jag tillbaka i mitt veckopendlarkyffe och kan fortsätta trampa på i vävstolen när jag nu har gott om sixsaxade små tygbitar att väva in i gardinväven. Trampa, skyttla och dunka på ska det bli innan jag kryper till sängs med en kursbok som jag snart måste lämna tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar