onsdag 7 oktober 2009

Vintern är här!



Ja så kändes det i morse när ett tjockt vitt snötäcke låg över gator och ängar här i ett vintrikt Vilhelmina. Jag som hoppades på ett varm och vackert väder när vi områdeschefer i morgon och på fredag har planeringsdagar i Klimpfjäll.


Till helgen ska maken sätta in de första glasen i relaxavdelningen i bastun som är under uppförande i vårt fjällparadis.


Min dag har bestått av arbete med att läsa alla mail jag fått under de dagar jag varit på föreläsningar i Umeå. APT på eftermiddagagen, då det mesta pratet gått ut på hur mycket man måste vara vaken under en journatt.


I kväll blevdet träff på vävstugan och jag känner att jag skulle vilja väva en farfarsfilt som dom håller på att dra på i en vävstol på vävstugan.


Här hemma i veckopendlarkyffet så har jag äntligen trasslat ut varptrådarna och kan börja solva ripsmattevarpen på söndag när vi åkt från fjällparadiset.


Nu önskar jag bara att vinterns ska ge sig och ge tillbaka lite av en brittsommar till oss.


Kan någon tipsa mig om ett lämpligt emigreringsprojekt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar