söndag 15 november 2009

10 saker om mig själv!


Jag fick pinnen av min dotter Hanna http://itchi.blogg.se/ där jag ska skriva 10 saker om mig själv som är följande:


1. Jag är en obotlig tidsoptimist. Planerar och stressar på min äkta make som många gånger frågat om jag ska ihjäl honom. Av min mormor fick jag ett ledord i livet som löd "skynn je skynn je, hinn ni nå mer så skynn je".


2. Jag har en studerande sjuka. jag vill sluta studera och ta det lungnt, men mitt inre säger att jag måste läsa för att kompensera mig på nåt sätt. Jag har aldrig kunnat tänka mig att ta en examen i Rehabiliteringsvetenskap och Rättsvetenskap, men nu är det gjort och jag kanske har förlängt mitt liv en smula då forskare säger att högutbildade lever längre.


3. Jag är lite manisk, kommer jag på något som är roligt så vill jag ha mer av det. Ett exempel är vävstolar. Jag har vävstol i fjällstugan, sommarstugan och några i hemmet. I fredags så ringde jag till programmet "sök och finn" och ska snart hämta en "Henning bandvävstol" i Kramfors. Då blir det ytterligare en till samlingen. Att måla gamla möbler är också en mani. Senaste projektet var spegelbyrån som jag fick av min chefs dotter. Men det är ju så trevligt att skapa.


4. Jag är vidskeplig och läser horoskopet varje dag och tror benhårt på det.


5. Jag är lite synsk, då jag hittar borttappade nycklar och mobiltelefoner.


6. Jag är en hamster som mår gott om vedboden är fylld. potatiskällaren fylld och frysboxarna fyllda till bredden.


7. Jag är bortskämd då jag får fika på säng av maken varje helg.


8. Jag tycker inte om julen, då det är ett kommersiellt jippo och en massa måsten. Det blir som vanligt att man ligger i soffan, äter praliner och blir fet.


9. Jag är på gränsen till snål, eller snarare ekonomisk, och hatar att slänga bort saker som går att använda. Jag skulle inte göra som mina döttrar som nyss åkt färja, en till Tallin och en till Riga. Det dom gjorde var att spy upp den dyra maten pga sjögång. Jag min snåla faa:n skulle inte ens ha kostat på mig en dyr middag på ett gungit hav.


10 . Jag är släktkär och älskar mina barn, maken och hela min härliga släkt.


Jag ger nu pinnen till min rara kusin Elisabet http://cikoriatva.blogspot.com/ som ska göra något hemskt i morgon.

3 kommentarer:

  1. barbro.johansson@vilhelmina.se16 november 2009 kl. 08:13

    Hej Barbro
    Allt väl läser din blogg Byrån blev jättefin

    SvaraRadera
  2. Du är lite mer synsk än så, mamma. Om du visste vad det värmde att du helt plötsligt kunde känna av min hittills största smärta i bröstet, i slutet av 2003 då Thilde plötsligt fick somna in för gott. Då du förstod att det var just MIG det handlade om.
    För att inte tala om din egen mors och din svärfars bortgång. Finns säkert mer också, som går lite utanför de flestas uppfattningsförmåga...

    SvaraRadera
  3. Jag kan ju inte tro att det är samma byrå som du fick av mig hade den varit så där fin när den var i min ägo hade du aldrig fått den. Bra jobbat och nöt den med hälsan,

    Mvh Helen

    SvaraRadera