torsdag 7 januari 2010

Det går troll i det här!

Igår så nyttjade vi kylan ute genom att frosta av fryskåpet i köket. Jag gjorde en del fynd som jag glömt bort och hittade en hel massa förvälld och frusen blomkål från mina egna odlingar.
Ny råd att gå ner i vikt är att undvika kolhydrater. Japp nu skall julfläsket bort! Blomkålsmos ska få ersätta en del av potatisen. Sagt och gjort och jag kokade blomkålen i grädde och satt igång stavmixern som gick en stund och sedan dog och är omöjlig att få igång. Det luktar dessutom bränt av den.
Nu ska den få följa med alla andra kraschade vitvaror till soptippen i Må och en ny ska inhandlas. Den ska vara stark som är gjord av metall och fått goda recensioner.
Då jag är oerhört vidskeplig och tror att alla goda eller onda ting är tre så undrar jag vad som ska krascha nästa gång då både brödrosten och stavmixern lägger av samma dag.
Så tänker en vidskeplig bloggmadam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar