tisdag 19 januari 2010

Hurra för tekniken!


Himmel så praktiskt det är med den nya tekniken att läsa på distans. Jag som läser Arbetsrätt via Dalarnas högskola får testa något jag aldrig gjort förut. I kväll har jag suttit och lyssnat på föreläsningen av den här mannen som talade lugnt och tydligt. Hörlurar tog jag från MP3 spelaren vilket gjorde det lätt att lyssna.
Varje dag så läggs en fråga ut som jag nyss svarat på. Kursen verkar jätteintressant och det är sånt här som gör det roligt att vara evig student. Nu tycker jag att jag gjort mig förtjänt av en stund i vävstolen.

2 kommentarer:

  1. Trevligt med en bild till föreläsningen.

    Jag gick en kurs på ett annat universitet i höst där man bara fick ljudet. Burkigt trist klassrumsljud dessutom.

    Men det blev två par strumpor klara istället under tiden.

    SvaraRadera
  2. Jo visst är det bra. Jag tror att de universitet som ger bra distansstudier får många intresserade studenter som vill studera mera. Och tänk att man kan bo i obygden och ändå läsa på universitet,

    SvaraRadera