måndag 18 januari 2010

Vanans makt är stark!


Hemma efter en intensiv dag på jobbets första dag. Jag känner mig proppfull av information och försöker ta in så mycket som möjligt för att göra ett fullgott jobb. Jag kände att jag inte har riktigt samma synsätt som den jag ska vikarierar för under den närmsta tiden. Vi har plötsligt fått ett överflöd av personal då en av våra brukare gått bort. Min företrädare vill avvakta och ge de personer som går som timvikarier tid på sig att acceptera att dom inte får fortsätta på sina vikariat. Jag känner att det är bäst att spela med öppna kort och snabbt sätta in den personal som vi ändå måste betala för. I den här branschen kan allt förändras över en natt och jag tycker att vi måste anpassa oss efter det.


Ikväll har jag skickat in min uppsats efter de ändringar jag gjort. Minuten därefter har jag gått in i mitt nya klassrum på nätet och laddat ner några frågor i arbetsrätt och svarat på. Här i min tillfälliga bostad har jag belamrat köksbordet med allehanda studiematerial och det ser ut precis som det brukar göra på köksbordet hemma. Som sagt var så är vanans makt stark inom vissa områden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar