måndag 22 februari 2010

Härliga kunskap!


Jag är oerhört lycklig över den kundskap jag fått genom åren. Det jag ser det mesta resultatet är min utbildning som gett mig det roliga jobb som jag har nu.
Jag gick en kurs i "möbelmålning på traditionellt vis" för ett antal år sedan, och har med den kunskapen lyckats återskapa en massa gamla fina möbler som fått sina traditionella färger tillbaka. Skåpet på bild var det mest ut dömda, men snickare Stig lagade det och skåpet blev det jag har den största stoltheten över.
En annan bra kunskap är mitt vävkunnande, då jag kan skapa de textilier som jag vill ha i hem och stugor. Just nu är det gardiner till smårummen i fjällstugan, och jag känner mig jättenöjd över det resultat som växer fram i vävstolen.
Med min kreativa ådra så blir jag oerhört kräsen på inredningen i våra hem och känner mig oerhört vilsekommen i moderna inredningsaffären men älskar loppisar där jag kan finna gamla brukssaker, för att inte tala om mina fynd i cyberrymdens härlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar