fredag 12 februari 2010

Nästan julafton!


Ja så säger man om man är jättelycklig över något. Det är jag idag. Jag har sett en ställning på dagcenter med bomspröt och vävskedar och pinnar i. Som en önskad ordningsmänniska som jag vill vara, så tänkte jag att jag skulle kunna ha den i min tillfälliga bostad, och slippa ha en massa vävgrejer liggande på golvet. Sagt och gjort så ringde jag till dagcenter och presenterade mig som den första kunden på deras framtida loppis, la ett bud och fick sedan ett mail om priset och att aterajlerna kunde avhämtas innan stängning idag.
Sagt och gjort, maken kom och allt rymdes inte i bilen utan jag tog själva ställningen och promenerade hem till mitt tillfälliga boende. Här uppe i fjällparadiset har vi ätit en pizza som jag köpt halvgräddad och gräddat färdig i ugnen och burit in grejerna från bilen.

Efter maten så är maken ute och försöker få igång vattnet som frusit. Jag själv har gått igenom alla skedar pinnar och bomspröt från dagens inköp. Det var 18 vävskedar i olika täthet och längder, massor av bomspröt i olika längder, skälstickor i olika längder samt en del käppar som ska bli skaft till vissa trädgårdsredskap. Nu ska det gå bra att dra på gardinväven på söndag, nu när jag har så bra med bomspröt.
Så tänker en kreativ bloggmadam som måste få skapa för att överleva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar