söndag 28 mars 2010

Försäkringsbedrägeri eller?


För några år sedan, jag kan tro att det var 2007 åkte vi över fjället till Fatmomacke för att besöka min syster. Lille Hugo satt framför maken på skotern, ock maken signalerade att Hugo somnat på färden. Jag gjorde det som skulle göras och lyfte över den sovande prinsen till hans mamma som satt i skoterpulkan. Väl framme i Fatmomacke såg jag att min klocka var borta .
Jag har en klockförsäkring som jag aldrig nyttjat och som kom att aktuallariseras nu när klockan var borta. Min hypotes var att jag tappat klockan när jag lyfte över barnbarnet till hans mamma, och har levt med denna hypotes tills idag.
Efter gårdagens bak så gjorde jag idag en frysrensning för att placera brödet och gjorde ett fynd. Längst ner låg min borttappade klocka och jag undrar hur jag gör nu. Ska jag anmäla mig som bedragare eller låtsas som ingenting? jag vet inte heller om klockan fungerar efter att ha legat i en frysbox i tre år, och undrar därför om någon bloggbesökare kan ge mig ett råd hur jag ska göra.

1 kommentar:

  1. Om du anmäler den som saknad, skriver att du trodde .. (för det trodde du ju ) och att den antagligen ligger i is och kyla om du någonsinn skulle hitta den igen, så det är ju ändå tveksamt om den då fungerar ...
    Då har du ju inte ljugit alls och säger som det är på samma gång ... Sen får försäkringsbolaget avgöra resten ... ; )

    Kram

    SvaraRadera