onsdag 3 mars 2010

Nytt inslag!


Oj va spännande att se hur väven tar sig ut med oblekt lin i inslaget till gardinvarpen. Den vita färdigvävda gardinväven ligger nedklippt och hopvikt för att zickzackas på hemtjänsten symaskin på jobbet i morgon. Sedan ska den blötläggas och torkas för att färdigställas och hängas upp i fönstren i fjällstugans små gästrum.
Just nu tycker jag att det vita linet gör sig bäst till inslag, men man måste ju våga prova nåt nytt.
Först när gardinerna hänger på sin plats kan jag göra ett uttalande om huruvida jag lyckats bra eller inte.

2 kommentarer:

  1. Å du gör så fina saker !!!

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för komplimangen. Jag är en bortskämd en som nästan inget annat än hemvävt duger. Sedan så ger vävningen en lycka att skapa och jag är evigt tacksam att min snälla make står ut med mina vävstolar överallt.

    MVH Bloggmadamen

    SvaraRadera