söndag 7 mars 2010

Så hänger dom där!


I helgen har vi varit i fjällstugan, och som optimist som jag är så skulle jag sy gardinerna som jag vävt till smårummen i stugan, men..... Jag har vävt för lite så det saknas en gardinlängd. Tack och lov så finns det ca 10 meter kvar av varpen, så det är bara att trampa och skyttla på.
Vad värre är är att vi inte har vatten i stugan. Om det frusit eller är något annat fel vet vi inte. Hur som helst så får vi ta in den rostfria bunken som Göran fixade förra gången vi var utan vatten, och fylla på med dunkar från sjön, så vi har vatten till toan och diskmaskinen.
På onsdageftermiddag blir det resa upp till stugan igen och då får gästerna komma nybadade, då vattenbristen inte tillåter sådan lyx som dusch.

2 kommentarer:

  1. Åh vilket vackert fönster!! Min mamma väver också så jag har flera fönster med lika vackra hemvävda gardiner. Så glad man blir av det.

    SvaraRadera
  2. Tack det värmer med så fin komplimang. Jag tycker att det är synd att inte flera väver. Det är spännander och rogivande att skapa. Och tänk så mycket känsla av glädje och sorg som jag slagit in i väven under årens lopp.

    SvaraRadera