torsdag 6 maj 2010

En framåtblick!


Idag så har det nya kapellet till storbåten måttats och skurits till. Det känns jättebra att blicka framåt någon månad och hoppats att storbåten äntligen kommer i sjön efter att ha stått på land i två år.
Och vet ni vad det går att blicka ut génom våra fönster nu när dom är skinande rena efter att putsats av herr Rut. (med tanke på pigdebatten). Det han gjorde på två timmar skulle ha tagit mig en vecka att åstadkomma.
Jag själv har fortsatt mitt städande inomhus och polerande på lillbåten, så om några dagar så borde både hemmet och båten vara färdig för att må gott i.
Det tycker jag är en positiv framåtblick.

2 kommentarer:

  1. Får hålla alla tummarna för att du mätat rätt då! =P

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej jag försökte sy kapellet själv för två år sedan, men hade inte en tillräckligt bra symaskin. Ifjol bytte maken rutor och min påbörjade sömnad blev helt fel. Därför så låter vi andra göra jobbet. Det är Maria som mäter, sambo med kapellsymmaren, som är jobbarkompis med maken.

    Kram från kusinen

    SvaraRadera