söndag 9 maj 2010

Första färden ut till ön!


Så blev det äntligen dags att sjösätta lillbåten för att åka upp till stugan på Malmön. Med oss hade vi den nyinköpta diskmaskinen som blev en följd av Johannssons vitvarukrasch förra året. Färden tog 40 minuter och även denna gång så hade vi ett svanpar som försökter flyga förbi oss.
Här på ön blev det grill och ett konstaterande att en vattenledning frusit sönder, vilket innebär att vi inte kan använda diskmaskinen förrän röret är utbytt.
Bloggmadammens årliga uppgift är att att tömma skithuset. Nu är det gjort och nedgrävt, och det är inte så hemsk som man kan tro och min egen teori att det är förmultnat och inte luktar är att vi har en jordhink på utetoan som alla ombeds använda när dom varit där.
Nog med skitprat och jag tänker på hur otroligt previligerad jag är som har detta underbara ställe. I sommar ska en ny bod uppföras och maken vill riva altanen och börja om från början.
Min egen önskan är att vi tar hit storklyven och packstativet så jag får ha min roliga vedhantering. En ny kamin ska hämtas på vägen hem från Malmö om en vecka, och då måste vi även skaffa nytt rökrör. Huva va dyrt, men så är det när man har några ställen att underhålla.
Hur som helst så känns det jättebra att komma hit ut och öppna stugan för en ny härlig sommarsäsong.

1 kommentar:

  1. Åh, så underbart! Här har ni en som absolut måste hjälpa till med göromålen!
    Mindre kul på vattenledningen då...

    SvaraRadera