torsdag 10 juni 2010

Ännu en målardag!


Idag skiner solen från en klarblå himmel här i Västernorrland. Då bör man jobba ute i trädgården, men då maken är så frikostig att jag får hålla till i garaget med min soffmålning, måste man ta tillfället i akt.
I den här familjen slåss vi nästan om varje lite utrymme då vi båda har skrymmande intressen. Nu är det bara tillfälligt som garaget blir målningsverkstad, då vi ska åka till fjälls i morgon passar det bra att soffan får stå där och torka. Normalt brukar jag måla i gamla pannrummet i källaren, men där är det redan fullt med nymålade aterailer och dessutom så står min Öxabäcksvävstol där.
Jag vill så gärna köpa ett lite större partytält att måla i, då panelen till bastubygget snart ska målas. Nästa år så blir det antagligen stor-renovering av hemmet och då är behovet ännu större. Tyvärr så får jag inget gehör av min lagvigde hälft och då kanske man måste ockupera garaget ännu mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar