tisdag 1 juni 2010

Dragplåster!


Det är en svår situation jag har när jag sitter här och kämpar med min maratontentamen men dras som en magnet till nåt som är mycket roligare. Exempelvis den här roliga väven, där jag slår in ett vackert naturfärgat lingarn. Jag har fått varpgarnet av Britta och de färdigspolade inslaget av någon annan.
Jag kan konstatera att den som spolat garnet måste ha varit en skicklig vävare då spolarna är så fint spolade, och när jag sitter och väver blir jag så nyfiken vem denna skickliga vävare kan vara.

2 kommentarer:

  1. Förstår precis! Jag har en vacker vante (rent av ett par!) som drar från tentan. Men jag har överansträngt vänster handled så egentligen borde jag bara skriva tenta och inte kommentarer (och således inte sticka heller).

    SvaraRadera
  2. Ha ha, det är väl inte så konstigt om vävstolen drar mer än böckerna. Otroligt vacker väv föresten!!!
    Vad jag kan minnas så var det till och med roligare att städa än att tentaläsa.

    SvaraRadera