måndag 21 juni 2010

Ett återskapat hörnskåp!


När jag var barn, minns jag ett blåmålat hörnskåp i salen hemma hos min mormor. Min mamma sparade det enda hela som fanns kvar (dörren). Jag har funderat på återskapning i flera år men gjorde slag i saken när snickaren gjort några konstiga pelare till en hemlig ordern.
Sagt och gjort, tog jag med mig dörren och frågade om han kunde återskapa skåpet ungefär som jag minns det.
Idag var jag dit och blev så lycklig. skåpet var jättefint, kanske inte så högt och smalt som jag minns det men hade ändå en stor likhet. Han skall göra lite korrigeringar och snart får jag hämta skåpet och börja måla det, och gissa om jag längtar.
Maken kommer att fråga var jag skall ha det, och kanske blir det här hemma, i min tilltänkta vävstuga eller i någon av stugorna. Jag börjar med att måla det vitt och skulle tänka mig att kurbitsmåla hörnskåpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar