tisdag 15 juni 2010

Färdigmålat för några dagar!


Nu är det det färdigmålat för några dagar och ateraijlerna får stå på tork en vecka eller två. Det blir en längre torktid för det sista varvet då jag har en större del linolja i färgen för att möbeln skall få lite glans på ytan.
Makens wiskyskåp är färdigmålat, men inuti blev det lite grönaktig färg då jag inte tvättat penseln ordentligt. Det kan i och för sig vara bra om någon överförfriskad varelse tittar in i det kräkgröna skåpet och kanske nyktrar till en aning.
Mormorshyllan är färdigmålad och är vit än så länge, och lilla loppisbyrån har fått en ljusgrön färg som planerat. Lådornas fronter är ströpplade med hopknövlad glad pack för att få samma stuk som den andra byrån som står på loftet på ön.
Loppisfynden, en paradhandukshylla, hållare för hushållspapper och toarulle är målade första varven och har inte fått någon slutlig planerad färg ännu. Till slut blev en mormorshylla och en träbricka behandlad med linolja och terpentin för att kunna målas senare om jag kommer på den iden.
Det känna skönt att ha det gjort men vet inte vad jag ska göra med den stackars änglatrumpeten som står i källaren och växer oss över huvudet. Den här byn är ett riktigt blåshål och därför trivs den inte ute, då jag inte har någon riktigt bra plats för den så funderar jag att adoptera bort den till någon som kan ta hand om den bättre än vad jag kan. Någon frivillig får gärna komma och hämta den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar