måndag 14 juni 2010

Med en känsla för grönt!


Just nu så har jag en tendens att måla nästan alla möbler gröna. Uppe i garaget så står 2 gröna bord och en grön soffa på tork, och i källaren så väntar en liten byrå på att bli målad i en ljus grön färg.

Idag så har jag varit barnvakt hos mina två yngsta barnbarn, och tänkte mig och vara lite effektiv och göra en del tvålsnören till försäljning.
En felberäkning av tiden gjorde att jag redan klockan 10 i förmiddags var färdig med knytningen. förutom köttbulletillverkning så har jag hunnit läsa en hel del av dotterns heminredningstidningar och upptäckt att det inte alls är inne med grönt, utan nu skall allt vara vitmålat.
Jag känner mig därför lite udda och kanske borde tänka om och använda ett gammalt symaskinsunderrede och en vitmålad skiva istället för det gröna bordet som jag tänkt mig till bastuns relaxdel i fjällparadiset.

3 kommentarer:

  1. Precis som din - saligen hädangångna - moster. Hon hade en grön period i livet då allt målades i just den färgen. Väggar .., möbler, You name it .-)

    SvaraRadera
  2. Det känns bra att veta att denna "mani" till viss del kan vara ärftlig. Jag hörde som barn att det fanns en tid då vår gemensamma mormor målade allt i blått.

    Kram från kusinen

    SvaraRadera
  3. Man målar väl som man själv tycker är fint! Sen får heminredningstidningarna säga vad dom vill.
    Och vem hinner hatta med i modets svängningar?
    ellem

    SvaraRadera