tisdag 8 juni 2010

Snacka om noll koll!


I det här hemmet började vi för några veckor sedan prata om försäkringar. Frågan var om vi hade någon fritidshusförsäkring på sommarhuset. Jag gick igenom kontot via banksidan från vilket jag betalat räkningar. En hel del går ju via E-faktura, vilket innebär att jag i stort bara kryssar i och betalar.
Nu försökte jag skaffa ett login på en försäkringssida där jag via kontoutdraget sett att jag betalat 2 försäkringar. När det inte gick så ringde jag och fick en upplysning som jag inte väntat.
Jag hade en fritidshusförsäkring på sommarhuset och en på lillbåten. Hoppsan, då har vi dubbla försäkringar på lillbåten och har så haft några år. Maken kom på att han försäkrade båten i Svenska Sjö då han bytte motor för några år sedan, och i morgon så måste jag säga upp båtförsäkringen hos If som jag haft i många år, vilket inte är en dag för tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar