torsdag 1 juli 2010

Nu syns inte dammet!


Nu syns inte dammet under sängen i sovrummet på ön. Bloggmadamen har vävt tyg och sytt en sängkappa för att försköna sovrummet.
Överkastet är på gång och varpen sitter i stora glimåkran i källaren här hemma.
Tidsoptimist som jag är så trodde jag att jag skulle hinna väva både överkast i korgflätningsväv och nya ripsmattor till sovrummet. Men nästa sommar så kanske det är gjort, jag är trots allt ganska nöjd över att altankuddarna och dynorna som blev sydda efter det att tyget legat några år och tagit plats i syrummet här hemma.

3 kommentarer:

  1. Hallå, sån vill jag ha - Ett stycke vit till en 160´s säng önskas från en som fyller år snart!
    Strunt i fönsterputsning , detta var ju mycket bättre =))

    SvaraRadera
  2. Jo du min dotter nog skulle det gå att ordna, ca 10 meter lakansväv som lämpligtvis köps hos Goa söderlind för ca 20 - 25 kr metern kan du köpa. Sedan så får vi ta en dag eller några kvällar och sy din sängkappa. Det går inte fort, men är genomförligt. Men något hemvävt tyg till detta har jag inte. Det kan bli din födelsedagspresent om du vill. Naturligtvis så betalar jag tyget till dig när jag kommer hem någon helg.

    SvaraRadera