söndag 15 augusti 2010

Pådragen!


Nu sitter den där, efter metervis av tjorv. Jag trodde att den handuksvarp vi drog på i fjällvävstolen härom kvällen skulle tjorva då jag hade en massa olika sorters cottolin i varpen. Men icke, det gick som smort. Men den här som jag skall väva lite större handukar av var trasslig från första metrarna.
Nu sitter båda varpflätorna på plats och det är bara att pinna på med solvningen så att jag kan komma igång och väva nån gång. Det känns så otroligt bra att kunna skapa de textilier som behövs i hem och stugor.
Jag tillhör det utdöende släktet som vägrar köpa gardiner och mattor i butiker som Hemtex eller Jysk. När någon visar sina nyinköpta gardiner så ser jag bara vilka fina mattor man kan väva om man gör matt-trasor av gardinerna.


Bortskämd kanske är den rätta benämningen för den skapande bloggmadam som jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar