onsdag 11 augusti 2010

Pling i min mobil!

Pling i min mobil, och min syster frågade"vill du ha en tramporgel?"
Va, ska du ge bort vår mormors orgel som du var så viktig om, frågade jag och fick till svar.
" Jag har frågat ungarna, moster Gunhild och hennes barn, och ingen vill ha den. Nu återstår det bara att fråga moster Lisbet om hon vill ha den"
Min syster tyckte att jag väl kunde ta reda på den och ställa den i nåt av stugorna. Visst har den mormors tramporgel många fina minnen, men vi har redan en som står i ett garage och är ett minne från makens ingifta faster, och inte har jag för avsikt att placera ut den så varför skulle jag skaffa en till. Jag älskar gamla möbler men mormor tramporgel passar inte in i vårt omusikaliska hem.
Kära släktingar som läser detta och önskar sig en tramporgel kan göra en kommentar på detta inlägg, så meddelar jag min syster om tramporgelns vidare öde

Godnatt alla nära och kära zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

2 kommentarer:

  1. Jag tror att vi hade en tramporgel från mormor .., ja, var skulle den annars ha kommit ifrån? Den försvann i alla fall.

    Tack som frågar, men nej tack .-)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Den min syster har är den som stod uppe på vår morfars kontor, och om du vill ha den så kan nog Eivor och Benny ta ner den till Stensätra där dom bor inte så långt från Maria, och då kan du hämta den vid tillfälle om du vill ha den.

    Men om du nu planerar att gifta dig med din sportiga PV och vi blir bjudna så kan vi nog packa in mormors tramporgel i Volvon och leverera den till dig.

    Hör av dig om du godtar förslaget.

    SvaraRadera