torsdag 26 augusti 2010

Tömd och fylld med annat!


Min fållningskorg som tidigare var fylld till brädden med ofållade dukar är otroligt nu tömd, då alla dukar är fållade. Det är så roligt att väva, men det där med handfållning är jättetråkigt.
Nu är det gjort och korgen är fylld med inslagsgarn till de mindre bastuhandukarna och boken med vävnotan i. Korgen ska med upp till fjälls nästa helg då jag ska försöka få igång den vävstolen och börja väva handukarna.
Apropå fållning så har jag gjort ett val att handfålla dukarna, men fållar handukarna på symaskinen, och det ska bli jättespännande och se när alla handukarna är helt färdiga för att användas i vår bastu som är under uppbyggnad i fjällparadiset.

1 kommentar:

  1. Stående ovationer!

    Inte för att jag vet hur du har det, men jag anar ju hur jag skulle haft det med korgtömningen ...

    SvaraRadera