onsdag 8 september 2010

Vävabstinens!


Hjälp! Jag har vävabstinens och känner mig misslyckad som lyckats sätta ihop bordsvävstolen fel. Om inte, hade gardinväven kommit igång ikväll. Vävstolen skaffade jag egentligen för att ha ute på altanen i fjällparadiset för att väva och njuta av.
Nu när jag solvat färdigt så ser jag att jag borde vänt på överdelen för att få dit slagbommen. Istället blir det att vänta på att maken kommer och borrar samt skruvar fast den på andra sidan så jag kan väva ut väven, som tack och lov är ganska kort.
Det blir en första testväv i vävstolen, och går det bra att väva med 8 skaft i den så kommer den att i framtiden vara belamrad med alla möjliga spännande vävar på fler skaft än 4. Nackdelen är att solven sitter på ramar som gör den "hårdsolvad".
Den andra vävstolen är också tom då jag behöver mer oblekt bommull och effektgarnet som ligger hemma för att jag ska kunna varpa julgardinerna. Bandvävstolen är även den tom så jag vävde ut den i går kväll. Jag ska varpa band till handukarna men har pärmen med bandmönstren på hemma.
Det ser inte ut som jag får i gång någon väv nästa vecka heller, även om jag hinner varpa, då jag inte har min lagvigde rumphållare i närheten.
Det är därför inte konstigt att jag lider av vävabstinens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar