torsdag 21 oktober 2010

Nu saknas bara min lagvigde rumphållare!


Nu är varpen till tofsgardinerna förskedad och placerad i skeden i vävstolen, och jag saknar därför min lagvigde rumphållare för att få på varpen på garnbommen. Varpen fanns bland garnerna jag köpte av min avlidne väninnas döttrar och i kväll har jag varit och varpat till effekttrådarna som ska bilda rutor i den färdiga gardinväven.
När jag var på vävstugan så gick jag och tittade på hur långt hon hunnit väva på filt väven och ser att hon inte ens börjat och då surnade jag till igen. Jag tycker att det är fel att boka upp en väv utan att väva på den. Om det är rotation på vävarna så kan vi sätta upp fler roliga vävar tillsammans.
Nu ska jag inte hänga upp mig på sådana bagateller för i morgon eftermiddag, så bär det iväg till fjällparadiset och gissa om jag längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar