söndag 31 oktober 2010

Vävkö!


Ikväll har jag varit på vävstugan och vävt på min filt. Jag är jättenöjd över resultatet och skulle vilja väva en till, men då det är kö på filtväven så får jag vänta och se om det blir någon bit kvar av varpen.
I morgon kväll ska jag väva filten klar och nästa vecka blir det förhoppningsvis ledigt i väven med munkabältsgardinerna där jag planerat väva nya köksgardiner till hemmet, gardiner till ruffen i storbåten samt till Bosses båt Neptunus. Han vill ha mönstret i marinblått och orange och denna önskan ska inte vara svår att uppfylla. Bosse är ju behjälplig vid fjällbyggnationerna emmellanåt. så något vill jag göra i gengäld.
Det är dessa båtar som ska få nya gardiner, så nästa sommar blir det att frakta ut en symaskin till stugan på ön för gardinsömnaden.

2 kommentarer:

  1. Den ena väver.

    Den andra bloggar och tar bilder.

    Kanske att det jämnar ut sig i det långa loppet .-)

    SvaraRadera
  2. Hej japp vi kanske har något kreativt släktdrag tillsammans.

    Kram från kusinen

    SvaraRadera