onsdag 10 november 2010

Mitt nya tillfälliga hem!


Efter en stressig dag på jobbet är det så otroligt skönt att sätta sig i vävstolen och knyta in linet och trampa in några trasor emellan
Det känns nästan som om jag bor i vävstugan, då jag idag, mellan två möten insåg att jag varken skulle hinna tillbaks på jobbet eller hem för att äta lunch. Då kom jag på att i vävstugan, som ligger centralt kunde jag inta min matlåda. Och när jag ändå skulle tillbringa kvällen med att fortsätta på min linnerya så kunde jag inta min middag där ochså.
Så i morgon ska jag ta med mig middagen dit och fortsätta väva. Hittills har jag knutit och vävt ca 30 cm av de 150 cm som planeras. Mattan ska få sin plats i bastuns relaxdel under bordet och mellan de 2 röda skinsofforna som är 150 cm långa.
En av sofforna har jag här och jag kan föreställa mig den lurviga linneryan framför soffan där vi kan sätta våra nybastade fötter och sitta inkrupen i var sin kaninfilt framför kaminen i relaxdelen.
Visst är det tillåtet att drömma och planera om den roliga tid som kommer när vårt bastuprojekt är färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar