måndag 13 december 2010

Dag 7. Min bästa vän!



Min bästa vän kan jag också benämna som min stora kärlek som nedan kan beskrivas i listformat.
  • Det är han som tar på sig arbetarbyxorna varje ledig stund.
  • Det är han som med humor förändrar mina dåliga dagar.
  • Det är han som kommer med fika på säng varje helgdagsmorgon.
  • Det är han den allkunnige som som växlar mellan de olika hantverksyrkena.
  • Det är han som byggde en bro över en avskuren fjällväg i våras.
  • Det är han som jag träffade första gången för 18 år sedan och 3 år senare blev hans hustru på samma brygga som vi träffades på.
  • Det är han som burit mig på rosor under vår tid tillsammans.
  • Det är han som jag vill fortsätta dela mitt liv med.
    Egentligen så har jag inte så stort umgänge då jag trivs i min ensamhet, men min storasyster som jag har daglig telefonkontakt med är också en kär vän, liksom mina vuxna barn och våra goda vänner Göran och Berit. Och inte att förglömma skåningarna som vi så gärna umgås med liksom kompisen Bosse och Birger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar