måndag 20 december 2010

En önskedröm!


Under några kvällar har jag suttit och trampat och skyttlat i den här vävstolen på vävstugan här på jobborten. Det är en Bergå Savonia 120 cm bred och jag har faktiskt blivit rätt så förälskad i vävstolen, då den är otroligt stadig och tillverkad i björk.
Jag önskar mig en riktig mattvävstol, men denna är det närmaste man kan i robusthet en mattvävstol. Men jag har för många vävstolar, redan, om än inte en sådan. Min Öxabäckvävstol är en kanonbra tung vävstol det med.
Det finns en Bergå Savonia till salu i Åsele. Dom har begärt 1500:- och bortskämd som jag är så vill jag naturligtvis ha en kontramarsch till och helst vävstolsfötter (Stadig) och då är jag uppe i 3000:- till och blir för snål.
Båtgardinerna till båten Neptunus är färdigvävda och båtgardinerna till vår egen båt är påbörjade och måste bli klara innan jag slutar här vid årsskiftet, vilket innebär att det blir fler kvällar i den trevliga vävstolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar