måndag 27 december 2010

Nedräkningen har börjat!


Slutet på min jobbperiod här i Vilhelmina närmar sig, och då måste jag hinna med en del. I kväll har jag limmat och klippt ner gardinväven med effekttrådarna. Kvar att väva är mina planerade tofsgardiner som jag planerat en längre tid. men detta får bli senare när jag flyttat hem då vävstolen går bra att fälla ihop med varpen i.
I eftermiddag och i kväll har jag varit på vävstugan och vävt båtgardinerna med munkabältsmönster färdiga, så i morgon ska jag gå dit, limma, städa och klippa ner gardinväven.
Min filt som jag vävt i kaningarn sitter kvar i en vävstol och jag vet inte när den väven blir nerklippt. Men då vi åker förbi här varje gång vi åker till fjälls så lär det bli tillfälle att hämta den. Jag hade hoppats att få väva en till, men då det är många som står på tur så får jag nöja mig med den jag vävt.
Hur som helst så har jag en ny filt ide där jag ska väva längder och sy ihop med brickband i mitten och på kanterna. Har jag tur så hinner jag varpa i morgon kväll utav bommullsgarn i gröna nyanser, då jag vill ha filten lite flammig och livfull. Inslaget ska bli garn från angorakaniner som jag hade för många år sedan.
Jag är ganska nöjd med gardinerna jag vävt här i mitt tillfälliga hem och som ska bli gardiner till hallen uppe hemma och i akterdelen i storbåter och av döma på bunten så blev gardiner så det räcker till både och.
Jag har vävt en hel del när jag jobbat här och undrar hur mycket jag kommer att väva när jag blir arbetslös om en vecka. Långtråkigt lär jag som vävande bloggmadam aldrig behöva uppleva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar