fredag 25 februari 2011

På plats i fjällparadiset!


Nu är vi på plats efter att ha lyssnat på en talbok i de 37 milen som vi har till fjällstugan. Mätta är vi efter att ha ätit taigrytan som jag gjorde i dag, så kan jag konstatera hur jag planerar vårt liv i helgen.
Med mig har jag förutom rusdryckerna vi köpte i Tallin, så har jag med färgpigment, linolja och terpentin för att fortsätta måla väggar och tak i bastunbyggnaden.
Med fick också bandvävstolen följa, för att väva brickbanden som skall sys in i kaninfiltväven som jag vävt ut. Det blev ganska många filtar och jag föreslog maken att vi efter bastu och dusch erbjuda våra badande gäster att svepa in sig i var sin kaninfilt istället för att sitta i relaxen i fuktiga bastuhandukar.
Den inköpta majolikan finns med i bagaget för att pryda vårt fjällparadis och jag hoppas att maken kan sätta upp den efter att ha tinat upp vatten och avlopp som frusit.
Brodern med sambo kunde inte komma på middag i morgon, då dom skulle vara på Gospel i Vilhelmina kyrka hela dagen, så därför får vi istället inta lördagskvällens middag i vår ensamhet, om inte några goda vänner kommer skotrande över fjället förstås.
Min brors sambo lär vara en duktig gospel och jazzsångerska, vilket vi många i släkten ser som en väldigt fin tillgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar