tisdag 1 mars 2011

Dag 14.Vad hade jag på mig idag?


Idag då jag är arbetslös och inte behöver visa mig bland folk, så skall min klädsel gå i ledighetens tecken. Eventuellt så skall dagen tillbringas i grannbyn tillsammans med en sjuk liten Hugo. Men även där så tänker jag inte nöta på min bättreklädsel. Om jag inte är barnvakt idag så skall jag ikläda mig målarstassen och fortsätta måla hörnskåpet, vävpallen, hyllan och bra och ha lådan.
Det verkar bli en fin dag idag och då vill jag naturligtvis insupa de vitaminer solljuset ger, vilket innebär att långkalsongerna i silke får vara på.
Silkekalsongerna är ett jättebra plagg som värmer när man är ute och är svala och sköna inomhus. Jag växlar mellan 2 par som jag tar på mig i september och tar av mig i maj. Båda paren är ganska utnötta och skulle någon se mig ikläda dessa paltor skulle jag nog betraktas som en trashank.
Jag går i mina favoritkläder tills dom inte går att laga längre och ramlar i bitar, och så är det med linneskjortan jag har på mig som nu är genomskinlig på vissa nötta partier. Jag väntar bara på den stund då skjortyget brister, och kanske är det dags att sätta mig vid symaskinen och göra ett lagningsförsök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar