söndag 27 mars 2011

En miss!


Glädjen över kyskåpet blev kortvarig, då vi fått dit det på plats såg att det var 5 cm smalare än det gamla. Det såg hemskt ut och maken beställde därför en ny kyl och frys på nätet. Kylen får därför följa med hem och ett nytt bör komma på plats nästa helg då vi åker upp hit igen.
Kylskåpet som jag köpte för 500:- kommer till användning ändå då vi planerar att minska våra antal frysar i källaren hemma. Egentligen är det inte klokt att på 2 personer ha 3 fulla frysboxar och ett frysskåp.
Jag och min lagvigde har det gemensamma draget av hamster. och jag vet inte om det beror på mitt inte alltför rika förflutna, att jag känner mig så trygg när frysboxarna är fyllda likaså potatiskällaren och vedboden.
Men jag har bestämt att nu ska vi äta tomt ur frysarna innan vi köper nåt nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar