torsdag 31 mars 2011

Helgförberedelser!


I morgon så styr vi Volvon norrut mot fjällparadiset, och med oss har vi den nya kyl och frys som maken köpte på nätet förra helgen.
Då vi får gäster på lördag så har jag ikväll förberett det mesta. Laxen ligger rensad och saltad i kylskåpet. Grönsaker har tillsammans med kantareller puttrat färdigt på spisen och står för avsvalning och persiljepastan ligger på tork för att packas i morgon för avfärd. Sedan återstår bara att hälla i vitt vin och grädde för att laxpastasåsen ska bli färdig att servera.
Det blir dotter med familj och vänner som kommer på snöskoter från Dikanäs och syster och svåger som kommer på en liknade farkost från Fatmomakke och jag ser fram mot en trevlig social dag med mina gäster.
Nu önskar jag bara fint väder så att jag kan sitta på altanen och klippa mattrasor som är så rogivande. Samtidigt som jag klipper sitter jag och drömmer om att väva trasmattor i min Bergå savonia som ska förstärkas för att bli en stadig och bra mattvävstol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar