torsdag 23 juni 2011

Ännu ett skåp!



Ännu ett skåp och maken kommer att slita sig i det lilla hår han har kvar. Men skåpet är i mina ögon så otroligt vackert och kommer att passa fint i min framtida vävstuga där det ska fyllas med vackra lingarner.

Mjölkskåpet är från min systersons farföräldrars stuga i södra Tresund som nu kommer att säljas. Och skåpet blir ett fint minne från min systers tidigare svärföräldrar som jag tyckte mycket om. Nu gäller det bara att få maken att ha samma åsikt som mig, då han måste vara med och hämta skåpet.

Det är som man säger att när katten är bort dansar råttorna på bordet eller som man säger att man måste passa på när tillfälle ges.

Maken som just nu jobbar  i främmande land brukar läsa min blogg och kanske hinner vänja sig vid tanken att ett skåp till kommer till det Johanssonska hemmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar