onsdag 15 juni 2011

Färdig för målning!


Nu är byrån skrapad, slipad och färdig för målning som kommer att ske i morgon kväll. Det är så roligt att ha något renoveringsprojekt  på gång. Maken är i Afganistan och då passar det bra att ockupera hans revir.                       


Vilken den slutliga färgen ska bli är inte bestämt ännu, men en ljust grå ådring är fint tycker jag. Grundfärgen ska jag blanda  innan jag åker till dottern där vi skall förtära en brockoligratäng tillsammans.

Jag är oerhört förtjust i gamla skåp och idag när jag var på satlmagasinet (loppis) för att köpa några nya skålar till stugan på ön så hittade jag en oerhört vackert gammal spegelbyrå som jag skulle vilja ha som renoveringsobjekt.Vid samtal med maken så berättade jag om skåpet, och han frågade var jag skulle ha det, och naturligtvis så kan jag inte svara på det, även om framtiden brukar ge plats för mina renoveringsobjekt. 1500:- kostar skåpet och jag behöver hjälp att få hem det och med samtal med mågen så har han lovat att hjälpa mig att få hem skönheten.

Så om skåpet är kvar imorgon så blir det affär och maken som lovat skaffa en traktor för varje gammalt skåp jag drar hem ligger definitivt efter då han idag bara har 4 traktorer.

3 kommentarer:

  1. På tal om traktor, läste du Jacke Sjödin i dagens tidning?

    SvaraRadera
  2. Jo och visst kan det stämma att manlighet förknippas med maskiner, åtminstone min egen lagvigde, liksom mågen är män som gillar maskinen.

    Maken är han som bygger om jeepar i Afganistan, och mågen är han som kör en maskin som målar vita streck på asfalten.

    Alltså riktiga maskinmän.

    SvaraRadera
  3. Hej du Cecilia N. Nu blir jag nyfiken och undrar om du läser ÖA? I så fall så bör du bo här i närheten, eller åtminstone i länet. Har jag rätt eller fel.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera