lördag 18 juni 2011

Nix pix till kroppkakor!

Mågen J vill inte ha kroppkakor, och det är han som ska mutas för att hämta det vackra skåpet på saltmagasinet. Det är även han och äldsta barnbarnet som ska få frakta ut den nya spisen till stugan på ön. Istället för kroppkakor ska det bli ananasgratinerad kassler med ris till och ett alldeles nytt rött vin som jag inte provat och med anledningen av vinet så känner jag mig jättetuff, räddhare som jag är i vissa lägen.

Och vet ni vad, i dag har jag tankat bilen och jag tror det är 16 år sedan jag gjorde det, och känner mig ännu stoltare.

4 kommentarer:

  1. 16 år sedan?! Hur har du kunnat undvika det så länge? =P
    Åååh va gott det ser ut, det där... ananasälskare som jag är.

    SvaraRadera
  2. Jag har en underbart snäll make som brukar göra det. Men nu när han är borta en helmånad så är jag så illa tvungen för att ta mig till och från jobbet i stan.

    SvaraRadera
  3. Jag tankar inte så fasligt ofta jag heller. Men nog sjutton var det inte ens sexton MÅNADER sen.

    Ananasgratinerad kassler, det låter både gott och som ett70-talsrecept.

    SvaraRadera
  4. Ananasgratinerad kassler kan vi göra till lunch nån dag under midsommarhelgen ute på ön om du vill.

    Kram från mamsen

    SvaraRadera