måndag 27 juni 2011

Usch fy fy!

Fy vad det är kladdigt och hemskt att luta av en möbel. Men då det gäller gammal krackelerad färg så är avlutning det skonsammaste sättet att få av färgen från en möbel. Är det lackfärg så är det skrapa och varmluft pistol att föredra. Det är min egen erfarenhet  då jag som skåp-älskare tagit hand om flera stycken genom årens lopp.

Jag har tur som har snickare som kan laga det som behövs. Maken säger att jag tar död på dom med mina projekt, men där har han fel, då den tidigare snickare dog av sjukdom och nuvarande är en frisk herre på de 80 +.

Regnstället är i tvättmaskinen, hinken är diskad och likaså handskarna som hänger på tork. Skåpet  står på tork utanför garaget och lådorna och överstycket ligger på tork inne i garaget. Jag tror jag ska packa med som ska lagas och lämna till snickaren i veckan. Har jag tur hinner jag slipa och måla på grundvarvet innan maken kräver tillbaka sitt revir.

Hur som helst så är jag jättelättad att det är gjort, för på onsdag ska dottern, lilleman och jag ha en ledig dag ute i stugan på ön då vädret verkar bli lovande och vi kan ha en härlig stranddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar