söndag 3 juli 2011

En önskedröm!

Vi har fått en tidning om stora Nolia, mässan som går av stapeln den 6 augusti och genast så ser jag annonsen om grillkåtor och lusthus och får ett jättestort habegär på en sån här.
Det kanske är barnet i mig som vaknat och en önskan om denna ljuva syssla att sitta med varsin grillkorv på ett grillspett  i ett varm mysig grillkåta när snön eller regnet yr utanför.

Egentligen vill jag ha två, en i vårt fjällparadis och en till lilla höststugan vid Skulesjön. 29000:-kan man få betala för en på 9,5 kvadrat från ett företag i Umeå.

Om drömmen går i uppfyllelse så skulle jag genast börja planera för att väva rutiga rustika gardiner och färgglada dynor och trasmattor.

Tyvärr så är inte min lagvigde inte lika intresserad och kanske blir min dröm ouppfylld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar