onsdag 6 juli 2011

Vunnen budgivning!

Nu var det handlat igen. Denna gång ett virkat överkast till vår säng i stugan på ön. Visserligen har jag en väv på gång i källaren som ska bli nya överkast. Men det går så sakta så sakta och jag vill verkligen ha det fint i stugan nu. 467:- fick jag ge, och aldrig skulle jag virka ett överkast för det priset. Det jag betalar täcker inte ens garnkostnaden.


Jag tänker på den stackars kvinna som kanske virkat till sina barn eller barnbarn som säljer ut det till någon okänd. För mig blir överkastet värdefullt så jag kan se framför mig hur fint det ska bli. Och fler tänkte nog som mig, då vi var 8 stycken som stred om det vackra överkastet på tradera.

3 kommentarer:

  1. OT.
    Du som bor så att du kan ta dig en dagsutflykt dit: far till Sidengalleriet i Ramvik för att se smedens utställning. Han har gjort jättefina saker!
    Men passa på inom en vecka tror jag, för han skulle inte ställa ut så länge.

    Det finns fina lapptäcken också. Och sånt som hon som har galleriet har gjort av siden (och ull).

    SvaraRadera
  2. Hej jag känner Ingrid som har Sidengalleriet och skulle gärna åka dit. Men jag jobbar hela sommaren och helgerna är vigda till stugunderhåll så länge som maken är hemma. Jag är lite nyfiken, vem är smeden? då jag varit med i hantverksbutiken på Mannaminne flera år så kanske jag känner honom. Men jag ska erkänna att jag är svag för smide.

    SvaraRadera
  3. Tor Holmlund. Han har visst planer på att flytta smedjan till strax nära Mannaminne.

    Mitt i allt det svarta smidet så har han polerat upp järnet så otroligt att det glänser som om det vore pålagt silver.

    Min plånbok tyckte dessvärre inte som ögonen: vi tar med det hem! (Inte för att min plånbok missunnar hans, men den är liten och tunn.)

    SvaraRadera